Tuesday 27 March 2018

아나 사지 무역 시스템


1b. 아나 사지.
Anasazi의 전설에 따르면, 코코 페리는 플루트와 옥수수 자루가있는 마을에서 마을로 여행 한 작은 사람이었습니다. 밤에 그는 들판에서 그의 플루트를 연주 할 것이고 사람들은 깨어나 그 어느 때보 다 작아 진 작물을 발견 할 것입니다.
수세기에 걸쳐 1000 년이지나면서 유럽은 혼란에서 벗어나기 시작했습니다. 부족들은 시골 지역을 배회하여 불운 한 농민들로부터 두려움을 불러 일으켰다. 로마였던 웅장 함이 오랫동안 지나갔습니다. 대서양을 건너 북미 대륙에는 부족이 살고있었습니다. Anasazi는 현대 남서부의 절벽에서 영광스러운 도시를 건설했습니다. 그들의 상승과 하락은 콜럼버스 미국 역사의 가장 위대한 이야기 ​​중 하나입니다.
Anasazi는 요소에서 보호하기 위해 돌출 된 절벽 아래에 주거지를지었습니다. 부족은 사암과 진흙 박격포를 사용하여 세계에서 가장 긴 서 구조를 만들었습니다.
Anasazi는 "고대의 외부인"을 의미합니다. 농업 시대의 많은 사람들처럼 아나 사지는 강수량이 적은 지역에서 고 수확 작물을 재배하기 위해 다양한 방법을 사용했습니다. 그들의 바구니와 도자기는 수집가들로부터 매우 존경받으며 무역을 위해 자손들에 의해 생산되고 있습니다. 그러나 현대 건축물과 역사가, 관광객을 사로 잡는 것은 절벽의 주거지입니다.
절벽, 협곡 및 키바 스.
Anasazi 커뮤니티의 한 구성 요소는 kivas였습니다. 이 구조는 종교 행사에 사용되었습니다. 이 키바는 메사 베르데 (Mesa Verde) 지역의 샌드 캐년 푸에블로 (Sand Canyon Pueblo), 크로우 캐년 (Crow Canyon)에 있으며 13 세기로 거슬러 올라갑니다.
유명한 절벽 주거는 방위를 위해 산 옆으로 지어졌지만 하나의 출구가 있습니다. 사냥과 식량 재배를 제외하고는 거주지 내에서 모든 생활을 수행 할 수있었습니다. 깊은 구덩이는 거처에서 주기적으로 파 냈다. 키바 (kivas)라고 불리는이 구덩이는 고대 아나 사지 (Anasazi)의 종교적 사원으로 사용되었습니다. 잠자는 지역은 절벽의 측면에 지어졌습니다. 심지어 물은 벽의 다공성 균열 사이에 모일 수 있습니다. 물론 영리한 디자인으로.
역사 학자들은 아나 사지 문명이 왜 거절되었는지에 대해서만 이론화 할 수 있습니다. 한 가지 설명은 적대자들의 공격이다. 다른 사람들은이 지역의 자원이 고갈되고 있다고 생각합니다.
구조물의 내구성은 뛰어납니다. 우리의 현대 건축물이 끊임없이 유지 보수하지 않고는 완전히 파손되는 것을 생각해보십시오. 절벽 주거는 요소에 800 년 이상 노출 되어도 견뎌 왔으며 여전히 자랑 스럽습니다. 현대인은 메사 베르데 국립 공원이나 캐년 드 셸리 국립 공원에서 아나 사지 성취에 놀라는 사람도 있습니다.
Grand sachem Henri Membertou는 캐나다에서 최초로 개종 한 가톨릭 신자입니다. 그러나 그는 자신의 모든 전통을 포기 했습니까? 여러 아내를 갖는 것을 포함하여?
Anasazi 기간은 실제로 9 개의 다른 기간을 커버하고 8500 년 이상에 걸쳐 있습니다. 고고학 및 기타 증거에 기초한 아나 사지의 타임 라인은이 캘리포니아 대학 샌디에고 웹 사이트에서 제공됩니다.
Anasazi는 멋진 주택을 짓는 것 이상의 성과를 거두었으며 무역 및 상거래에도 참여했습니다. 이 독립적 인 웹 사이트는 아름다운 녹색 / 청색 돌인 청록색을 화폐로 사용하고 수백 마일 떨어진 Toltecs와 교환 한 Anasazi의 상업적 이익을 조사합니다.
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저작권 및 사본; 2008-2017 ushistory. org, 필라델피아의 독립 기념관 협회 소유, 1942 년 설립.
독립 기념관 협회 (Independence Hall Association)의이 작품은 크리에이티브 커먼즈 저작자 표시 4.0 국제 라이선스에 따라 사용이 허가되었습니다.

아나 사지 부족 : 문화, 역사, 종교, 음식 및 예술.
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0:02 아나 사지 부족의 역사 1시 36 분 아나 사지 부족 문화 2:40 아나 사지 부족의 종교 4:09 아나 사지 부족의 음식 5:02 아나 사지 부족의 예술 6:04 수업 요약.
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아나 사지 부족의 역사.
2000 년 전에 아나 사지 부족의 문명은 오늘날 유타, 콜로라도, 애리조나, 뉴 멕시코 등지에서 시작되었습니다. 조상 푸에블로 족으로도 알려져있는 아나 사지 부족은 남서부 선사 시대의 가장 큰 집단이었습니다. 그러나 부족의 독특한 역사에 대한 증거는 고고 학적 유물과 스페인 탐험가가 제공 한 서면 설명에 의해서만 나타납니다. 이것은 Anasazi 사람들이 쓴 Anasazi 부족의 역사에 대한 통찰력을 제공하는 계정이 없다는 사실 때문입니다.
그러나 그들의 역사는 시간이지나면서 복잡 해졌고 경제적 사회적 독립성에 기반을 둔 것으로 알려져 있습니다. 고고학자들은 골격 유적뿐만 아니라이 견해를지지하는 이례적인 이색 물체를 발견하는 수많은 아나 사지 선사 시대 유적지를 밝혀 냈습니다. 이 물체들은 주로 껍질, 뼈, 도기류, 석재 또는 식물성 및 동물성 섬유로 만들어졌으며 고대 남서부 지역에서 수세기 동안 생존했습니다.
아나 사지 부족의 문화는 오늘날에도 전통과 관습을 많이 따르는 자손을 통해 여전히 대표됩니다. 여기에는 라구나, 호피족, 압둘라 족 및 주니족과 같은 푸에블로 족 부족이 포함됩니다.
아나 사지 부족의 문화.
Anasazi를 정의하는 물질 문화의 일부에는 도자기 (복잡한 기하학적 모양과 스타일로 생성), 정교한 보석, 직물 및 정교하게 구조화 된 바구니가 포함됩니다. 푸에블로 인디언들은 오늘날에도 이러한 스타일의 장인 작업을 계속하고 있습니다.
고대 캠프장과 골격 유적에 대한 고고 학적 발견은 또한 Anasazi 주택을 짓는 데 사용 된 특정 방법을 식별하는 절벽 거주자라는 용어로 종종 알려져있는 Anasazi 문화의 독특함을 나타냅니다. 전형적인 아나 사지 공동체는 문자 그대로 미국 남서부의 유적이 오늘날 분명히 드러나고있는 계곡의 암석 선반 위에 세워졌습니다. 이 폐허는 지역 사회가 수백 명의 개인을 수용 할 수있는 구조로되어 있음을 보여줍니다. 이러한 구조는 수세기에 걸친 Anasazi의 직업과 문화를 상징합니다.
아나 사지 부족의 종교.
아나 사지 부족의 종교는 자연과의 조화로운 관계를 유지하기 위해 고안되었으며, 이로 인해 건강, 좋은 작물 및 좋은 날씨가 풍성합니다. 종교는 또한 일상 생활의 모든 측면에 영향을 미치는 성공의 초점으로 간주되었습니다. 따라서 아나 사지 공동체의 모든 구성원은 일반적으로 부족의 장로들의 감독과지도하에 종교적 의식에 적극적으로 참여했습니다.
전통적으로, 종교 신 (神)은 관습 적 의식 춤을 추는 동안 사용 된 다양한 가면으로 대표되었습니다. 이 가면은 아나 사지 주민의 미래를 보장하기 위해 경제적으로뿐만 아니라 사회적으로 부족 및 기타 중요한 측면에서 다산 증진을 촉진하는 데 사용되었습니다. 지구는 신성한 것으로 간주되었다. 모든 생명체는 위대한 성령과 연결된 영혼과 영혼을 가진 것으로 믿어졌습니다.
고대 kivas는 종교적인 목적으로 사용되었습니다. 이 원형의 거룩한 지하 구조는 공동체의 중심에 자리 잡고 있었으며 종교적 관행과 중요한 문제에 대한 논의를 목적으로 회의를 진행하기 위해 남성들에 의해서만 점유되었습니다. kivas에 입구는 지붕에있는 구멍을 통해 만들어졌고 내부에는 거주자를 앉힐 수있는 석조 벤치 만있었습니다.
Anasazi 부족 음식.
아나 사지 족은 마을 거주 농민으로서의 독특한 기술로도 유명했습니다. 또한, Anasazi 사람들은 건조한 농업 (녹은 눈과 비에 의존)과 도랑 관개를 통해 식량 생산에 매우 교활했습니다. 재배 농작물로는 스쿼시, 옥수수, 콩, 해바라기, 담배 및 면류 등이 있습니다. 또한, 야생 식물 (나무 껍질, 뿌리, 종자 및 잎)이 식품 및 의약품을 제공하기 위해 활용되었습니다.
사냥은 공동체에게 식량을 공급하는 일반적인 관습이었다. Anasazi 사람들은 창, 들소, 대초원 개, 영양, 엘크 및 사슴과 같은 야생 게임을 죽이기 위해 창 및 기타 도구를 사용했습니다. 씨앗과 옥수수는 종종 빻아 서 먹고 견과류는 빻아 서 붙여 넣습니다.
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아나 사지 부족 예술.
바구니 만들기, 도자기 및 직물은 아나 사지 족의 예술에 매우 중요합니다. 각 항목은 종교적 관행, 철학적 신념 및 예술적 가치에 관한 풍부한 정보를 제공합니다. 일부 지역에서는 깎아 지른듯한 벽에 절벽, 회화, 판화 등의 형태로 된 암각화가 여전히 보이며 아나 사지 주민들의 예술을 대표합니다. 이들은 수시로 묘사 된 사냥 탐험, 의식 및 음식 수집입니다.
아나 사지 부족의 예술은 또한 오늘날 우리가 그림 문자 또는 그림 예술이라고 부르는 것과 흡사 한 지성을 대표합니다. 일부 이미지는 그림 그룹을 설명하기 위해 만들어졌지만 일부는 매우 다른 특징을 가진 개인의 큰 그림으로 만들어졌습니다. 수시로 이들은 보석, 머리 장식 및 다른 장신구를 포함했다.
단원 요약.
조상 푸에블로 족으로도 알려진 아나 사지 족은 미국 남서부의 선사 시대 문화였습니다. 그들에 대한 기록은 원래 스페인 탐험가가 지켰다. 그들은 벼랑 주거지에 살았고 kivas라고 불리는 종교적 장소를 가졌는데, 이것은 kivas라고 불렀습니다. kivas는 원형의 신성한 지하 구조물로 공동체의 중심에 위치해 있었고 종교적 관행과 중요한 문제에 대한 논의를 목적으로 만남을 가졌습니다.
고고학 유적지와 현대 푸에블로 족 인도 자손의 단서는 아나 사지의 고유 한 문화와 건식 농사, 사냥 및 도랑 관개와 같은 음식을 얻기위한 관행에 대한 통찰력을 제공합니다. 아나 사지 주민들의 종교는 그들의 식량과 보호의 근원 일뿐만 아니라 그들을 위대한 영으로 연결시키는 성스러운 장소로서 지구에 대한 그들의 신념에 기반을두고 있습니다. Anasazi 사람들의 라이프 스타일은 종종 도자기와 암각화 그림, 그림 예술 등 다양한 예술 형식으로 묘사되었습니다. 푸에블로 인디언의 전통과 풍습의 대부분은 2000 년 전에 창안 된 원래의 아나 사지 부족에서 파생되었습니다.
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아나 사지 부족의 역사.
2000 년 전에 아나 사지 부족의 문명은 오늘날 유타, 콜로라도, 애리조나, 뉴 멕시코 등지에서 시작되었습니다. 조상 푸에블로 족으로도 알려져있는 아나 사지 부족은 남서부 선사 시대의 가장 큰 집단이었습니다. 그러나 부족의 독특한 역사에 대한 증거는 고고 학적 유물과 스페인 탐험가가 제공 한 서면 설명에 의해서만 나타납니다. 이것은 Anasazi 사람들이 쓴 Anasazi 부족의 역사에 대한 통찰력을 제공하는 계정이 없다는 사실 때문입니다.
그러나 그들의 역사는 시간이지나면서 복잡 해졌고 경제적 사회적 독립성에 기반을 둔 것으로 알려져 있습니다. 고고학자들은 골격 유적뿐만 아니라이 견해를지지하는 비정상적으로 이국적인 대상을 찾는 수많은 아나 사지 선사 시대 유적지를 밝혀 냈습니다. 이 물체들은 주로 껍질, 뼈, 도기류, 석재 또는 식물성 및 동물성 섬유로 만들어졌으며 고대 남서부 지역에서 수세기 동안 생존했습니다.
아나 사지 부족의 문화는 오늘날에도 전통과 관습을 많이 따르는 자손을 통해 여전히 대표됩니다. 여기에는 라구나, 호피족, 압둘라 족 및 주니족과 같은 푸에블로 족 부족이 포함됩니다.
아나 사지 부족의 문화.
Anasazi를 정의하는 물질 문화의 일부에는 도자기 (복잡한 기하학적 모양과 스타일로 생성), 정교한 보석, 직물 및 정교하게 구조화 된 바구니가 포함됩니다. 푸에블로 인디언들은 오늘날에도 이러한 스타일의 장인 작업을 계속하고 있습니다.
고대 캠프장과 골격 유적에 대한 고고 학적 발견은 또한 Anasazi 주택을 짓는 데 사용 된 특정 방법을 식별하는 절벽 거주자라는 용어로 종종 알려져있는 Anasazi 문화의 독특함을 나타냅니다. 전형적인 아나 사지 공동체는 문자 그대로 미국 남서부의 유적이 오늘날 분명히 드러나고있는 계곡의 암석 선반 위에 세워졌습니다. 이 폐허는 지역 사회가 수백 명의 개인을 수용 할 수있는 구조로되어 있음을 보여줍니다. 이러한 구조는 수세기에 걸친 Anasazi의 직업과 문화를 상징합니다.
아나 사지 부족의 종교.
아나 사지 부족의 종교는 자연과의 조화로운 관계를 유지하기 위해 고안되었으며, 이로 인해 건강, 좋은 작물 및 좋은 날씨가 풍성합니다. 종교는 또한 일상 생활의 모든 측면에 영향을 미치는 성공의 초점으로 간주되었습니다. 따라서 아나 사지 공동체의 모든 구성원은 일반적으로 부족의 장로들의 감독과지도하에 종교적 의식에 적극적으로 참여했습니다.
전통적으로, 종교 신 (神)은 관습 적 의식 춤을 추는 동안 사용 된 다양한 가면으로 대표되었습니다. 이 가면은 아나 사지 주민의 미래를 보장하기 위해 경제적으로뿐만 아니라 사회적으로 부족 및 기타 중요한 측면에서 다산 증진을 촉진하는 데 사용되었습니다. 지구는 신성한 것으로 간주되었다. 모든 생명체는 위대한 성령과 연결된 영혼과 영혼을 가진 것으로 믿어졌습니다.
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고대 kivas는 종교적인 목적으로 사용되었습니다. 이 원형의 거룩한 지하 구조는 공동체의 중심에 자리 잡고 있었으며 종교적 관행과 중요한 문제에 대한 논의를 목적으로 회의를 진행하기 위해 남성들에 의해서만 점유되었습니다. kivas에 입구는 지붕에있는 구멍을 통해 만들어졌고 내부에는 거주자를 앉힐 수있는 석조 벤치 만있었습니다.
Anasazi 부족 음식.
아나 사지 족은 마을 거주 농민으로서의 독특한 기술로도 유명했습니다. 또한, Anasazi 사람들은 건조한 농업 (녹은 눈과 비에 의존)과 도랑 관개를 통해 식량 생산에 매우 교활했습니다. 재배 농작물로는 스쿼시, 옥수수, 콩, 해바라기, 담배 및 면류 등이 있습니다. 또한, 야생 식물 (나무 껍질, 뿌리, 종자 및 잎)이 식품 및 의약품을 제공하기 위해 활용되었습니다.
사냥은 공동체에게 식량을 공급하는 일반적인 관습이었다. Anasazi 사람들은 창, 들소, 대초원 개, 영양, 엘크 및 사슴과 같은 야생 게임을 죽이기 위해 창 및 기타 도구를 사용했습니다. 씨앗과 옥수수는 종종 빻아 서 먹고 견과류는 빻아 서 붙여 넣습니다.
아나 사지 부족 예술.
바구니 만들기, 도자기 및 직물은 아나 사지 족의 예술에 매우 중요합니다. 각 항목은 종교적 관행, 철학적 신념 및 예술적 가치에 관한 풍부한 정보를 제공합니다. 일부 지역에서는 깎아 지른듯한 벽에 절벽, 회화, 판화 등의 형태로 된 암각화가 여전히 보이며 아나 사지 주민들의 예술을 대표합니다. 이들은 수시로 묘사 된 사냥 탐험, 의식 및 음식 수집입니다.
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이 수업의 잠금을 해제하려면 반드시 스터디 멤버 여야합니다.
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아나 사지 무역 시스템
북미의 원주민.
유럽 ​​이전 시대의 농업 사회
미국 남서부와 멕시코 북서부.
오래 전에 모든 동물들이 사람들처럼 말했을 때, 터키는 여동생에게 음식을달라고 간청 한 소년을 들었다. & quot; 당신의 동생은 무엇을 원합니까? & quot; 그는 소녀에게 물었다. & quot; 배고프지 만 먹을 것이 없다 & quot; 그녀가 말했다.
터어키가 이것을 들었을 때, 그는 완전히 몸을 흔들었다. 많은 종류의 과일과 야생 음식이 몸에서 떨어졌고, 형제와 여동생은 이것을 먹었습니다. 터키는 다시 자신을 흔들었고 매우 큰 옥수수가 깃털에서 떨어졌습니다. 그는 자신을 세 번째로 흔들었고 노란 옥수수가 떨어졌습니다. 그리고 그가 네 번째로 흔들 렸을 때 흰 옥수수가 떨어졌습니다.
곰이 다가 왔고 터키가 그에게 "나는 내 동생과 내 형제를 먹일 수 있도록 도와주고있다."고 말했습니다. 베어는 "네 번 밖에 떨쳐 낼 수 없지만 네 발에 서부터 내 머리에 이르기까지 모든 종류의 음식을 먹는다."라고 말했습니다.
- White Mountain Apache Legend.
소개.
현재 미국 남서부에 위치한 모 골온 고원 지대에서는 수천 년 전에 고대 원예에서 원예 전통이 나타나기 시작했습니다. 야생 식물과 작은 동물도 중요했지만 사람들은 식량의 상당 부분을 기르는 농작물에 의존했습니다. 그리고 200 ~ 700 년 사이에 도자기와 농작물이 멕시코에서 도착하여 이미 풍부한 원주민 미국 문화 유산을 크게 발전 시켰으며 각기 다른 생태적 틈새 시장을 차지하는 몇 가지 주요 문화 전통이 생겨 났으며 각기 다른 환경 조건으로 인해 차별적으로 발전했습니다. 근본적으로 농업이지만, 이들 사회는 또한 많은 야생 식물 종의 씨앗, 과일, 견과류, 뿌리 및 / 또는 잎을 수집하고 중소 규모의 동물을 사냥했습니다.
Hohokam - 소금과 Gila 강 배수 장치 (나중에 Pima 알토와 Tohono O'Oddham 사람들에 가정, 몇몇 고고학자에 의해 Hohokam의 자손 인 믿는)에있는 애리조나 남쪽에서 중심에 두었다 Mogollon - 뉴 멕시코 남서와 북부 Sornora에서 중심에두고. 치와와 (일부 인류 학자들은 현대 주니 (Zuni)와 다른 상위 리오 그란데 강 푸에블로 족의 조상이라고 믿었습니다.) 아나 사지 (Anasazi) - 뉴 멕시코, 뉴 멕시코, 유타, 애리조나의 네 코너 지역을 중심으로 현대 푸에블로 족은 Anasazi의 직계 직계 후손 인류 학자)
이 세 곳은 건조한 북아메리카 사막 서쪽에있는 원주민 미국 문화 발전의 최고봉이라고 여겨지지만, 그것들은 유일한 것이 아닙니다. 이 지역에는 적어도 두 가지 다른 문화적 전통도 꽃 피었습니다.
파타 얀 (Patayan) - 콜로라도 강 양쪽에서 캘리포니아만의 북쪽에서 네바다 프리 몬트로 이어지는 유타의 대부분에 퍼져 있습니다.
이러한 모든 전통의 지리적 범위는 실시간으로 중복되는 경우가 종종 있으며, 때로는 두 지역의 문화 전통에 동시에 참여하는 공동체도 있습니다. 다른 때에는 겹치는 부분은 하나의 전통 계약의 결과 였고 인접한 부분은 버려진 영역으로 확장되었습니다. 오른쪽지도는 각 전통의 최대 범위를 보여줍니다. 이 다섯 가지 전통이 동시에 최대 범위에 도달하지 않았다는 사실을 명심하십시오. 또한, 이 전통 중 몇 가지 (Anasazi, Mogollon, Patayan)는 지리적 범위에서 축소되었지만 스페인어가 16 세기 후반 ~ 17 세기 초에 도착할 때까지 다른 사람들은 아마 사라졌다 (Hohokam, Fremont).
숨겨진 원인은 주전 250 년경에 시작된다. - AD 1450 년 끝남 애리조나 - 뉴 멕시코 국경을 따라 가파른 산들과 좁은 골짜기를 중심으로하는 전통 사람들은 숲과 고지대 초원을 재배했습니다 비교적 평등주의 사회 AD 1000 년 이전에는 일반적으로 거주지가 원형 또는 D 자형 또는 신장 형 경 사진 진입 방법 AD 1000 주택이 지상, 1 층 건물, 강 수재와 어도비 (adobe)로 지어진 150 개 이상의 방의 아파트 같은 구조로 이동 한 후 - 이 "푸에블로" 오픈 플라자 주위에 그려진 룸 클러스터들로 점진적으로 성장했다. 두 종류의 의식 용 엔클로저 (또는 키바) : 커다란 직사각형의 반 자이 버 라난. 때로는 진입 램프가 작고, 지붕을 통해 들어간 사변형의 키바가있다. 뉴 잉글랜드 남서부 Mimbres 강을 중심으로하는 Mimbres 문화 - 증발 이전에 100 킬로미터 만 흐르는 강과 모래 속으로 사라지는 강 비교적 작고 고립 된 문화적 전통 장례식에서 발견 된 AD 750 - 1000에 대한 매우 독특한 검은 색 흰색 도자기가 등장합니다. 작은 구멍에는 유카 섬유의 긴 브러쉬로 칠한 작은 구멍이 있습니다. 복잡한 유물로 장식되어 있습니다 (기하학적 디자인, 양식화 된 인간형, 박쥐, 곤충, 새, 토끼), 유명한 혹등 고독한 플루트 연주자 인 몰골 (Mogollom)의 전통은 12 세기 무렵부터 붕괴되고 붕괴되었습니다 14 세기 내내 그 자체가 도입되었다. 일부 모골 람은 아나 사지 (Anasazi) 또는 호 호캄 (Hohokam)과 함께 거주 할 수도있다. 주니 푸에블로 (Zuni Pueblo)는 적어도 부분적으로 몰골 자손으로 구성 될 수있다.
콜로라도 고원의 높은 사막, 높은 암석과 스프링스 및 스트림이있는 깊은 협곡 (봄철 빗물 및 폭풍우를 제외하고는 종종 건조 함)이 특징 인 지역은 수천 년 동안 원주민 미국의 고향이었습니다. 역사의 대부분을 위해, 이 지역은 고풍스러운 약탈자들이 점령했습니다. 그 후 약 2 천 년 전에 원예 (옥수수 & 스쿼시 형태) & amp; 구덩이 집 마을은 애리조나, 뉴 멕시코, 유타, & amp; 콜로라도, 아나 사지 전통의 시작을 알리는 신호. 이 시간의 사람들은 도자기를 사용하거나 만들지 않았지만 바구니의 광범위한 재고 목록에 의존하기 때문에 "바구니 제조 업체"라고 불립니다. 그런 다음 A. D. 700 & amp; 1000 people added pottery to their material culture inventory as well as abandoning their pithouses in favor of very distinctive multiroom apartment complexes, ushering in the so-called "Pueblo" 기간. The photo at the left is of Cliff Palace at Mesa Verde, Colorado. It is the largest cliff dwelling in the United States, containing more than 200 rooms and nearly two dozen kivas (semisubterranean religious structures). It was built by the Anasazi between 600 AD and 1300 AD.
Traditionally divide Anasazi history into two large periods, "Basketmaker" &"Pueblo." The former develops out of an archaic base, adding to the archaic peoples cultural inventory a wide variety of new elements including agriculture, permanent houses, careful burial, and long-term living in one spot.
Basketmaker II - A. D. 1 to 500 all-important new trait - maize &squash agriculture permanent houses (with central fireplaces) made of horizontal logs laid in mud mortar much more elaborate basketry techniques &forms beautiful flexible bags woven of vegetable fibers - used for a multitude of purposes including as burial shrouds beautifully woven & decorated sandals spear thrower & dart still main hunting tool clothing still made from woven vegetable fibers & rabbit furs at least two varieties of dogs wre bred - possibly for use as companions & for hunting (no evidence of dogs used as food) surplus food &personal objects stored in stone slab-lined storage pits or above ground chambers - dead sometimes placed in abandoned storage pits Basketmaker III - A. D. 450 to 750 larger clusters of circular pit houses often organized into large communities, sometimes built in huge caves or overhangs village orientation often along a SE-NW axis, with storage rooms at the back of the settlement, and classic kiva structures in the front lined with stone slabs &had wooden roofs entered either through the roof or by way of an antechamber &passageway food storage structures of mud &stone Beans, a prime source of protein, added to diet bow and arrow appeared at end of this period clay pottery (not kiln fired), turquoise jewelry, crude clay figurines first appear.
Pueblo I &II - A. D. 750 to 1100 Spear thrower &dart abandoned, replaced entirely by bow &arrow Cotton was introduced (from the south), cotton blankets replaced fur robes, &weaving became much more elaborate, being done on a loom Potter's art greatly developed - wide range of vessel forms &a variety of decorative styles evolved - cooking pottery became specialized Turkeys were kept as domestic birds Pit houses, as dwellings, gradually replaced with aboveground houses made on stone mortared with mud &arranged in rows Pit houses evolved into special round subterranean ceremonial chambers ( kivas ) Pueblo III - A. D. 1100 to 1300 Greatest areal extent of Anasazi occurs Terraced apartment houses &cliff dwellings built of mud, stone, &wood with many extended families living together Chaco style of social structure developed in the San Juan basin, but was short lived from 900-1100 AD Pueblo IV - Post A. D. 1300 Contraction of Anasazi population - many sites abandoned &many geographical regions saw an enormous loss of population Removal of some population to the Rio Grande Valley in central New Mexico as well as to the mesas of north central Arizona.
Today, the descendants of the Anasazi live at various Puebloan communities in Arizona and New Mexico, such as Hope, Zia, Taos, and others.
The most geographically extensive culture in the arid desert west May have developed as a result of stimulus from the Mogollon in what is now southwestern New Mexico Best known areas are from Mesa Verde and Four Corners regions because of the Cliff Dwellings horticulture practical only in the valleys or on the high mesas and appears to have been practiced on a dry-farming basis on the higher, better watered highlands combined with dry-farming and irrigation at lower elevations Housing: Initial pit houses were shallow &simple compared with later pit houses As newer houses were dug deeper &deeper, what was once a smoke hole came to be the entrance to an underground residence Around A. D. 700 shift from pit-house residences to above-ground apartments built of stone or adobe Pit houses retained as ceremonial chambers or kivas - used by males of the same lineage &amp/or clan for social &ceremonial purposes Developed a distinctive black-on-white pottery around A. D. 500 Tradition expanded widely after A. D. 900 - reached maximum extent about A. D. 1100 Around A. D. 950 the Anasazi of northwestern New Mexico produced what archaeologists call the Chaco phenomenon a sustained burst of cultural energy which eventually spread over 53,000 square kilometers of the San Juan drainage &surrounding uplands produced at least 125 large planned towns with public architecture, many connected by roads (over 400 kilometers have been found so far) large kivas up to 50 feet in diameter - roofs required as many as 300 heavy logs of pine, fur, spruce from the mountains and demonstrate enormous labor and transport time created a widespread system of trade in food, luxury goods, &especially turquoise In a few regions (e. g., Mesa Verde) people moved from apartment complexes located atop cliffs to protected locations within the cliffs Anasazi (&other traditions) shrank drastically starting around A. D. 1300 - no one knows why, but there are many hypotheses including a disastrous drought from A. D. 1276 to 1299, ecological degradation brought on by extensive cutting of timbers for use in apartment construction, population exceeding the carrying capacity of the land, and many more.
The key to understanding how the Anasazi (as well as the Hohokam &Mogollon) were able to develop a rich culture in difficult environmental settings lies in how they managed WATER . As farmers on mesas &in the desert they were superbly ingenious in saving water. Their farms were more like gardens, small patches of land located wherever there was water:
Subsurface irrigation - sand dunes lying at the foot of long, slopping hillsides, collect &conserve water forming a natural subsurface irrigation zone &small gardens were planted along the dunes' edges Flood irrigation - along small streams dikes & small dams were built to diverted water over a wider area where gardens were located Canal irrigation - water impounded and distributed by canals (Hohokam did this) Terracing - sloping hillsides leveled into a series of terraces that conserved flood and runoff water and allowed it to soak into the ground and water the gardens planted on the terraces Seep springs - gardens planted around naturally occuring seeps special planting techniques using hill planting where 10-12 kernels planted, 3-4' stalks grow and outer stalks protect inner.
HOHOKAM The scorching Sonoran desert of central &southern Arizona was the homeland of the Hohokam. There they became accomplished desert-dwelling farmers who built hundreds of miles of irrigation canals, erected substantial earthen platform mounds, &carried on a thriving trade with distant central Mexican civilizations. There is little agreement with regard to Hohokam history prior to A. D. 600. Hohokam roots run far back into the archaic period, but the actual orgins are debated. At one time, archaeologists believed that certain defining traits of the Hohokam were of Mexican origin &that the Hohokam represented a colonial intrusion from Mexico. However, since the 1970s this view has fallen into disfavor with archaeologists now prefering a more complex interpretation involving in-place evolution from a local, nonagricultural base, along with trade &ceremonial interaction with cultures in Mexico. (For a more detailed look at the evolution from Archaic gatherers &hunters into the agricultural Hohokam look at A Symposium on the Late Archaic to Hohokam Transition in Southern Arizona ).
Some researchers believe the Hohokam tradition began as early as 300 B. C., while others feel this is much too early a date and propose a start date as late as A. D. 300 or even 500. Whenever it started, it reached its characteristic pattern of ball courts, extensive canal irrigation systems, earthen platform mounds, copper bells, etc. after A. D. 800.
Evolutionary Development Archaeologists recognize &name five developmental periods in Hohokam history:
Pioneer - A. D. 300 to 775 Small, square houses made of wattle-&amp-daub Pottery, clay figurines, central plazas Shell, turquoise, macaws, &parrots present Colonial - A. D. 775 to 975 Sites increase in size &number - some villages become towns with populations in excess of 1000 persons A privileged, elite class emerges - live in large &exclusive house clusters &bury their dead in richly accompanied cremation basins Houses now cluster around common courtyard - usually associated with a cremation area Ball courts &capped trash mounds make their appearance - served integrative functions First appearance of mosaic mirrors Canal systems enlarged Gathering and hunting remain important Sedentary - A. D. 975 to 1150 Continued geographical expansion Pottery now being mass produced Marine shells (from coastal California &the Gulf of California) being acid etched Long distance trade networks established between Hohokam and Mexico &coastal California Domesticated amaranth added to other domesticates Classic - A. D. 1150 to 1350 Many site abandoned - some new sites founded Contiguous walled pueblos (made of adobe) appear New ball courts appear - then construction declined Earthen platform mounds constructued (as opposed to capping trash mounds as was done in Colonial period) - walls of coursed adobe, in-filled, capped with caliche &amp/or adobe, with adobe structures built on top Polychrome pottery Irrigation systems expanded &reached their environmental limits Post-Classic - A. D. 1350 to 1400/1500 Public architecture ceases to be built Largest irrigation systems abandoned System collapses.
Four of the most outstanding characteristics of the Hohokam are their ballcourts, stepped earthen platform mounds, use of canal irrigation, and their impressive artistry in acid-etching shell. The first three are believed to be imports from Mexico, while acid-etching may have been indigenous to the Hohokam. Because the ballcourts &earthen platform mounds are found together in central communities, archaeologists suggest that these larger communties controlled nearby smaller communities and the irrigation canals that served them all, which in turn suggests a chiefdom level of sociopolitical organization for the Hohokam.
The Hohokam ballgame may have begun as an imitation of central Mexican ones, but from the limited amount of data associated with Hohokam courts, it appears they developed their own version. We don't know what activities &events were associated with the courts, but we do know that such activities transcended the individual community. Perhaps ballgames facilitated greated dissemination of goods, services, raw materials, etc. &amp/or reinforced social controls necessary for basic survival. Appear about A. D. 800 - proliferated until about A. D. 1150 About 30 known courts Oval depression with arcing earthen embankments on each side The largest is at Snaketown - its adobe embankments are 16 feet high, nearly 200 feet on a side, &at least 500 people could have stood on the elevated sidelines; at Gatlin the caliche floor was about 100 by 35 feet. It had been repaired several times Many have center &end markers of stone or small basins modeled into the floor Two rubber balls found, but not in direct association with courts Provided formal, ritual context for exchanges between groups as well as provided a cross-cutting integrative function Stepped earthen platform mounds.
May have evolved out of early capped trash mounds or the idea for platform mounds may have come north from Mexico. Appear after A. D. 600 Usually between 1 - 3 meters high, as long as 30 meters Rectangular in outline Concentrated in central communities Canal irrigation.
This is the most impressive Hohokam achievement and one that is unrivaled in native North America - and the one that most likely contributed to the rise of elaborate social mechanisms and class distinctions among the Hohokam required a tremendous investment in labor to build &maintain - called for constant work: opening &closing floodgates, periodic cleaning &repairing more than 500 miles of main canals were constructed (now mostly gone due to urban-suburban developments) some were massive, even by today's standards - 75 feet across at the top &several miles in length - two near Phoenix were 10+ miles long, connecting the river with distant fields - the modern city of Phoenix uses a canal system virtually superimposed on the early Hohokam plan for diverting water from the Salt River (a mute &unintentional tribute to the native American engineers who came before) canals were U or V-shaped and sometimes lined with clay most appear at 800 AD or later Copper bells.
Made of smelted and cast metal in the lost wax casting technique (interpreted as imports from Mexican civilizations, rather than examples of Hohokam technical artistry) Importing &keeping of macaws.
Macaws were imported from Mexico &kept as either pets, objects of worship, sources of colored feathers, or all of these. Small, beehive-like adobe structures built to house macaws. Dominant decorative themes - on many items consist of turtles, lizards, frogs, bears, and various birds (to name a few) Sculpted stone - stone effigy bowls in chacmool style with a basin in the abdomen Beaufiful rings, bracelets and pendants of acid-etched shell Inlaid mosaic mirrors of pyrites on a round slate backing Stone beads of turquoise or steatite; turquoise mosaics Decorated, flat stone palettes with pigment stains still visible.
Maize, beans, squash, and peppers (chiles) were dietary staples for the Hohokam, but mesquite beans and the fruit of the saguaro &cholla cacti were also important. Hohokam farmers used canal irrigation to extract two crops annually:
The first in March and April when snow melted in the Gila mountains and the winter runoff filled the canals The second in August when rains fell in the Gila mountains and filled the canals.
Crops were planted in late February and harvested in late June - early July, then the fields were planted a second time in late July - early August and harvest in late October - early November. In between the first harvest and the second planting, the people went into the surrounding countryside to harvest wild plant foods, including the desireable saguaro fruit. Then in late September to early October, mesquite beans were harvested.
Village Largest, most complex settlement type 100 - 1000+ persons per village Year-round occupation over many decades Contain public architecture - ball courts &platform mounds Hamlet Less than 100 persons Occupied year-round No ball courts - perhaps a capped trash mound Farmstead Estabished primarily for agricultural &related subsistence activities Occupied seasonally Functional extensions of hamlets Field Houses Individual structures Established solely for tending fields.
Before A. D. 1300 homes within a village tended to be distributed somewhat randomly with people living in rectangular pithouses built of wattle-and - daub (i. e., framework covered with mats and grass, followed by a covering of mud) with roofs of either thatch (for sloped roofs) or mud (for flat roofs). After A. D. 1300 pithouses were no longer built. Instead , people began living in dried mud houses built entirely above ground. One of the best examples of this type of village is the Great House at Casa Grande . Some Hohokam villages were enclosed in by walls (perhaps as a result of influences coming from the Salado tradition ).
For an excellent web site with tons of information on Southwestern Archaeology, take a look at Southwestern Archaeology . At the bottom of the list, you will find each of the Four Corners states represented with detailed information and images on each of the cultures discussed above.

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